GM, yaya çarpışmasının ardından yaklaşık 1000 Cruise robo taksisini geri çağırıyor

Bu hamle, California’nın şirketin sürücüsüz izinlerini iptal etmesinden sonra geldi ve bu da araçta her zaman bir insan bulunması anlamına geliyordu.

Tüm bunları başlatan çarpışma, 2 Ekim’de bir yayanın, bir insan sürücünün çarpmasıyla Cruise robotaksinin önüne savrulmasının meydana geldi. Robotaksi fren yapmaya ve yolun kenarına çekmeye çalışmış ancak yayayı 20 metre sürükledikten sonra durabilmişti.

Bu, şirkete yönelik federal bir soruşturma ile birkaç bağımsız soruşturmayı tetikledi ve bu da bazı hoş olmayan verileri ortaya çıkardı. Örneğin, raporlar Cruise’un algoritmasının çocukları tanımlamakta gerçekten sorun yaşadığını gösterdi. Veriler ayrıca Cruise’un bu tehlikeli kör noktayı bildiğini ancak yine de araçlarını sokaklarda tuttuğunu gösteriyor.

GM, yaya çarpışmasının ardından yaklaşık 1000 Cruise robo taksisini geri çağırıyor

The Intercept tarafından edinilen dahili güvenlik belgeleri, “Cruise AV’lerin çocuklara fazladan dikkat göstermeyebileceğini” ve robotaksinin “etrafta daha fazla dikkat gösterebilmemiz için çocukları yetişkinlerden ayırma yeteneğine ihtiyaç duyabileceğini” belirtiyor. Şirket, güvenlik özelliklerini öne çıkararak yanıt verdi ve bir beyanında “çocuklarla temasta en düşük risk toleransına” sahip olduğunu yazdı.

 Cruise’un robotaksileri geri çağrıldığı için bunların hepsi artık tartışmalı. GM ve Cruise, arabaların sokaklara dönüp dönmeyeceği konusunda bir açıklama yapmadı. Ancak GM,CNBC tarafından bildirildiği üzere, bu yılın eylül ayına kadar bu girişimden şimdiden 1,9 milyar dolar kaybettiğini duyurdu.

Google’ın sahibi olduğu Waymo gibi rakip şirketler, Kaliforniya ve çevresinde hala sürücüsüz araçlar kullanıyor. Aslına bakılırsa şirket, robotaksilerinin San Francisco ve Phoenix’teki hizmet alanını iki katına çıkardı. 

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir